четвер, 10 грудня 2015 р.

Учасники галузі теплових насосів Франції

Асоціація AFPAC об'єднує всіх учасників галузі теплових насосів — від вироб­ників до монтажників, її ме­та — сприяти застосуванню теплових насосів для опален­ня і охолодження, роблячи особливий акцент на якості.
Асоціація забезпечила «місце» для обго­ворення теми теплових насосів і розробки стратегії просування та координування з усіма учасниками сектору.
AFPAC зараз вва­жається правомірним представником секто­ру теплових насосів у державних органах, во­на уповноважена обговорювати багато пи­тань, наприклад таких, як фінансові стимули.
Створення QualiForage, QualiPAC, NF PAC
Розроблено три основні механізми контролю якості:
Хартія якості для бурильників — QualiForage
Метою цієї хартії є надання можливості громадськості визначити бурильників, які виконують роботу якісно. Бурильники повинні дотримуватися кількох правил, закріп­лених у хартії. До цих правил належать:
·         Технічний аспект. Як правильно спроектувати і пробурити свердловину для ґрунтового контуру теплового насосу? Як організувати будівельний майданчик, дотримуючись правил безпеки і охорони навколишнього середовища? Бурильники беруть участь у дні технічної інфор­мації, який проводить BRGM з метою вивчення цієї інформації.
·         Адміністративний аспект. Які обов'язки у різних осіб, котрі беруть участь у проекті? Якими є зобов'язання перед клієнтами? Бурильник мусить давати десятирічну гарантію на вертикальний ґрунтовий теплообмінник (зонд).
·         Юридичний аспект. Положень яких юридичних документів слід дотримуватися? Бурильник повинен проводити буріння згідно із законодавством.
Бурильні компанії підписують письмове зобов'язання (щороку) дотримуватися пра­вил, установлених хартією. Вони повинні приймати методології роботи і підлягати кон­тролю.
Натомість вони отримують переваги за рахунок рекламних кампаній ADEME, BRGM і EDF, і громадськість чітко ідентифікує їх як бурильників, котрі якісно виконують роботу. Список бурильників, які є учасниками хартії, можна побачити на спільній сторінці ADEME і BRGM в інтернеті.
Хартія якості для монтажників — QualiPAC
Ця хартія базується на визнанні того, що монтаж теплового насоса є однією з основ­них складових успішної роботи системи. Попередній досвід та останні дослідження підтвердили цей факт. Крім того, у Франції, щоб стати монтажником теплових насосів, необхідно лише пройти реєстрацію й отри­мати дозвіл на роботу з рідинами. Це може стимулювати людей, яких приваблює зрос­таючий ринок, почати свій бізнес без не­обхідних глибоких технічних знань. Якщо клієнти не зможуть відрізнити професіоналів від аматорів, то деякі негативні враження мо­жуть зруйнувати громадську думку про теп­лові насоси.
З цих причин AFPAC створила хартію для монтажників, які бажають називатися про­фесіоналами і якісно виконують роботи. Хар­тія — це повна система якості, яка включає:
·         10 зобов'язань монтажників перед клієнтами, включно з необхідністю проводи­ти справжнє термічне вимірювання споруди з метою оцінки енергетичних потреб;
·         Чітко встановлені умови вступу і виклю­чення з хартії, такі як мінімальний рівень про­фесійної підготовки, і зобов'язання нада­вати хартії  установлені системи для контролю якості;
·         Навчальний курс, який складається із трьох різних рівнів відповідно до досвіду монтажників. Монтажник, який подає заяву на вступ до хартії, повинен продемонструва­ти, що його технічна підготовка достатня для участі в тестуванні;
·         Постачання регламентуючих засобів, наприклад, вимірювальних програм і технічних інструк­цій, які містять відомості про конструкцію та правила монтажу теплових насосів;
·         Система перевірки якості, яка включає позапланові перевірки монтажників на місцях;
·         План рекламної кампанії, що включає інформацію для громадськості та професіоналів, буклети, веб-сторінки, прес-релізи тощо.
Хартія якості для виробників теплових насосів — NF PAC
NF PAC — це необов'язкове маркування якості, метою якого є підтвердження того, що обладнання відповідає вимогам, установ­леним спеціальними європейськими стандартами і положеннями.
У спеціальні положення включено додат­кові технічні характеристики, такі як визна­чення експлуатаційних характеристик в інших робочих режимах, умови тестування обладнання, не включені в стандарт EN 14511 (прис­трої безпосереднього охолодження), і мінімальний COP.
NF PAC — це знак якості для покупців, що присвоюється AFAQ (Французьким агент­ством страхування якості). Врешті-решт, знак NF PAC може стати основним критерієм для пристрою, на який буде розповсюджува­тися економічне стимулювання.

Що ж до останньої перешкоди, тобто відсутності інформації для громадськості про теплові насоси, ADEME у співпраці з AFPAC і BRGM розробила кілька інформаційних ме­ханізмів:
·         Буклети про теплонасосні системи;
·         Активні виступи з презентаціями на виставках, присвячених відновлюваним дже­релам енергії;
·         • У Франції працюють близько 350 рад­ників, які надають рекомендації громадянам щодо енергетичної ефективності. Прово­дяться інформаційні курси, які допомагають їм ефективно пропагувати рішення із засто­суванням теплових насосів;
·         Інформація про теплові насоси на­дається інженерам-енергетикам ADEME, які працюють у 26 офісах у сільській місцевості. Інженери через свої контакти з місцевими органами влади пропагують застосування теплових насосів;
·         інформація про теплові насоси також доступна на веб-сторінках www.ademe.fr; www.afpac.org; www.geothermie-perspectives.fr відповідних організацій.
Крім того, оскільки відсутні офіційні вимо­ги щодо кваліфікації для роботи у секторі теплових насосів, необхідно розповсюдити якомога більше технічних правил проекту­вання і монтажу теплонасосних систем. Мета полягає в тому, щоб вони стали спільними і використовувалися фахівцями, які вже пра­цюють у секторі теплових насосів, а також для новачків, котрі лише починають свій бізнес.
З цією метою було розроблено деякі технічні рекомендації, їх розповсюджує AFPAC чи інші професійні об'єднання. Також розроблено навчальні курси: одні — для мон­тажників теплонасосних систем, на яких во­ни отримують технічні навички, інші — для проектувальників, на яких вони вчаться пра­вильно проектувати теплонасосну систему (адміністративні та юридичні норми). Також на національному чи місцевому рівні доступні або розробляються спеціальні документи стосовно ґрунтових теплових насосів, такі як механізми прийняття рішень щодо встанов­лення водяних теплових насосів (GIS забез­печує технічною інформацією про регіональ­ну поверхневу гідрогеологію та інструкціями для підприємств з адміністративних, еко­номічних і технічних аспектів).
На підставі результатів стратегічних досліджень і попереднього досвіду були виз­начені три основні чинники:
·         Сектор ринку теплових насосів не був організований. Діяльність учасників ринку не була скоординована. Існувала необхідність організувати ринок, і діючих осіб ринку.
·         Було необхідно уникнути повторення проблем з якістю, які виникали раніше. Тому розвиток повинен був зосе­реджуватися на нескладних техніч­них рішеннях із жорстким підходом до якості їх виконання, яку мали підвищувати самі учасники ринку.

·         Теплові насоси не були широко відомі, і не вважалися надійни­ми. Було необхідно їх рекла­мувати, пояснюючи пере­ваги, і методи отримання най­кращих експлуатаційних показників.

Немає коментарів:

Дописати коментар