Асоціація AFPAC об'єднує
всіх учасників галузі теплових насосів — від виробників до монтажників, її мета
— сприяти застосуванню теплових насосів для опалення і охолодження, роблячи
особливий акцент на якості.
Асоціація забезпечила «місце» для обговорення
теми теплових насосів і розробки стратегії просування та координування з усіма
учасниками сектору.
AFPAC зараз вважається правомірним
представником сектору теплових насосів у державних органах, вона уповноважена
обговорювати багато питань, наприклад таких, як фінансові стимули.
Створення QualiForage, QualiPAC, NF PAC
Розроблено три основні механізми
контролю якості:
Хартія якості для бурильників —
QualiForage
Метою цієї хартії є надання можливості
громадськості визначити бурильників, які виконують роботу якісно. Бурильники
повинні дотримуватися кількох правил, закріплених у хартії. До цих правил
належать:
·
Технічний
аспект. Як правильно спроектувати і пробурити свердловину для ґрунтового
контуру теплового насосу? Як організувати будівельний майданчик, дотримуючись
правил безпеки і охорони навколишнього середовища? Бурильники беруть участь у
дні технічної інформації, який проводить BRGM з метою вивчення цієї
інформації.
·
Адміністративний
аспект. Які обов'язки у різних осіб, котрі беруть участь у проекті? Якими є
зобов'язання перед клієнтами? Бурильник мусить давати десятирічну гарантію на
вертикальний ґрунтовий теплообмінник (зонд).
·
Юридичний
аспект. Положень яких юридичних документів слід дотримуватися? Бурильник
повинен проводити буріння згідно із законодавством.
Бурильні компанії підписують письмове
зобов'язання (щороку) дотримуватися правил, установлених хартією. Вони повинні
приймати методології роботи і підлягати контролю.
Натомість вони отримують переваги за
рахунок рекламних кампаній ADEME, BRGM і EDF, і громадськість чітко ідентифікує
їх як бурильників, котрі якісно виконують роботу. Список бурильників, які є
учасниками хартії, можна побачити на спільній сторінці ADEME і BRGM в
інтернеті.
Хартія якості для монтажників — QualiPAC
Ця хартія базується на визнанні того, що
монтаж теплового насоса є однією з основних складових успішної роботи системи.
Попередній досвід та останні дослідження підтвердили цей факт. Крім того, у
Франції, щоб стати монтажником теплових насосів, необхідно лише пройти
реєстрацію й отримати дозвіл на роботу з рідинами. Це може стимулювати людей,
яких приваблює зростаючий ринок, почати свій бізнес без необхідних глибоких
технічних знань. Якщо клієнти не зможуть відрізнити професіоналів від аматорів,
то деякі негативні враження можуть зруйнувати громадську думку про теплові
насоси.
З цих причин AFPAC створила хартію для
монтажників, які бажають називатися професіоналами і якісно виконують роботи.
Хартія — це повна система якості, яка включає:
·
10
зобов'язань монтажників перед клієнтами, включно з необхідністю проводити
справжнє термічне вимірювання споруди з метою оцінки енергетичних потреб;
·
Чітко
встановлені умови вступу і виключення з хартії, такі як мінімальний рівень професійної
підготовки, і зобов'язання надавати хартії установлені системи для
контролю якості;
·
Навчальний
курс, який складається із трьох різних рівнів відповідно до досвіду
монтажників. Монтажник, який подає заяву на вступ до хартії, повинен
продемонструвати, що його технічна підготовка достатня для участі в
тестуванні;
·
Постачання
регламентуючих засобів, наприклад, вимірювальних програм і технічних інструкцій,
які містять відомості про конструкцію та правила монтажу теплових насосів;
·
Система
перевірки якості, яка включає позапланові перевірки монтажників на місцях;
·
План
рекламної кампанії, що включає інформацію для громадськості та професіоналів,
буклети, веб-сторінки, прес-релізи тощо.
Хартія якості для виробників теплових
насосів — NF PAC
NF PAC — це необов'язкове маркування
якості, метою якого є підтвердження того, що обладнання відповідає вимогам,
установленим спеціальними європейськими стандартами і положеннями.
У спеціальні положення включено додаткові
технічні характеристики, такі як визначення експлуатаційних характеристик в
інших робочих режимах, умови тестування обладнання, не включені в стандарт EN
14511 (пристрої безпосереднього охолодження), і мінімальний COP.
NF PAC — це знак якості для покупців, що
присвоюється AFAQ (Французьким агентством страхування якості). Врешті-решт,
знак NF PAC може стати основним критерієм для пристрою, на який буде
розповсюджуватися економічне стимулювання.
Що ж до останньої перешкоди, тобто
відсутності інформації для громадськості про теплові насоси, ADEME у співпраці
з AFPAC і BRGM розробила кілька інформаційних механізмів:
·
Буклети
про теплонасосні системи;
·
Активні
виступи з презентаціями на виставках, присвячених відновлюваним джерелам
енергії;
·
• У
Франції працюють близько 350 радників, які надають рекомендації громадянам
щодо енергетичної ефективності. Проводяться інформаційні курси, які допомагають
їм ефективно пропагувати рішення із застосуванням теплових насосів;
·
Інформація
про теплові насоси надається інженерам-енергетикам ADEME, які працюють у 26
офісах у сільській місцевості. Інженери через свої контакти з місцевими
органами влади пропагують застосування теплових насосів;
·
інформація
про теплові насоси також доступна на веб-сторінках www.ademe.fr; www.afpac.org;
www.geothermie-perspectives.fr відповідних організацій.
Крім того, оскільки відсутні офіційні
вимоги щодо кваліфікації для роботи у секторі теплових насосів, необхідно
розповсюдити якомога більше технічних правил проектування і монтажу
теплонасосних систем. Мета полягає в тому, щоб вони стали спільними і
використовувалися фахівцями, які вже працюють у секторі теплових насосів, а також
для новачків, котрі лише починають свій бізнес.
З цією метою було розроблено деякі
технічні рекомендації, їх розповсюджує AFPAC чи інші професійні об'єднання.
Також розроблено навчальні курси: одні — для монтажників теплонасосних систем,
на яких вони отримують технічні навички, інші — для проектувальників, на яких
вони вчаться правильно проектувати теплонасосну систему (адміністративні та
юридичні норми). Також на національному чи місцевому рівні доступні або
розробляються спеціальні документи стосовно ґрунтових теплових насосів, такі як
механізми прийняття рішень щодо встановлення водяних теплових насосів (GIS
забезпечує технічною інформацією про регіональну поверхневу гідрогеологію та
інструкціями для підприємств з адміністративних, економічних і технічних
аспектів).
На підставі результатів стратегічних
досліджень і попереднього досвіду були визначені три основні чинники:
·
Сектор
ринку теплових насосів не був організований. Діяльність учасників ринку не була
скоординована. Існувала необхідність організувати ринок, і діючих осіб ринку.
·
Було
необхідно уникнути повторення проблем з якістю, які виникали раніше. Тому
розвиток повинен був зосереджуватися на нескладних технічних рішеннях із
жорстким підходом до якості їх виконання, яку мали підвищувати самі учасники ринку.
·
Теплові
насоси не були широко відомі, і не вважалися надійними. Було необхідно їх
рекламувати, пояснюючи переваги, і методи отримання найкращих
експлуатаційних показників.
Немає коментарів:
Дописати коментар